GOVORNO-JEZIKOVNE TEŽAVE

Pri otrocih se pogosto pojavijo različna odstopanja na govorno jezikovnem področju, razlikovanje med njimi pa je zelo pomembno. Pojavljajo se tudi pri učencih na naši šoli, katerim po potrebi nudimo dodatno logopedsko pomoč.

15. oktobra obeležujemo mednarodni dan ozaveščanja o razvojno – jezikovni motnji, 22. oktobra pa dan ozaveščanja o jecljanju.

Razvojno – jezikovna motnja se pojavi že v otroštvu in vztraja celo življenje. Težave se kažejo na področju govornega jezika in/ali razumevanja jezika. Vzrok zanje ni znan. Gre za prikrito motnjo, ki se pojavlja pri vsakem 14. otroku in vpliva na njegovo pismenost, učenje ter na vzpostavljanje prijateljskih odnosov in čustveno stanje. Podobno na celostni razvoj posameznika lahko vpliva tudi jecljanje, ki je kompleksna govorna motnja in se kaže kot ponavljanje zlogov ali posameznih glasov (so-so-sonce; s-s-sonce), podaljševanje glasov (npr. ssssssonce) in kot blokada (tišina, oseba ne zmore izgovoriti besede, vidna je napetost na telesu). Najpogosteje se pojavi med 2. in 5. letom, pri večini otrok spontano izzveni, pri majhnem deležu pa težave ostanejo.

Ko se pogovarjamo z osebo, ki jeclja, je pomembno, da se izogibamo pripombam kot so: »Govori počasneje!«, »Globoko vdihni!«, »Sprosti se!«, saj ne pomagajo in lahko delujejo ponižujoče. Osebo poslušamo, smo osredotočeni na vsebino in je ne prekinjamo. Ko govorimo z otrokom, v govor dodajamo daljše pavze, oblikujemo bolj enostavne povedi in postavljamo manj (odprtih) vprašanj. Oblikujemo varno in sproščeno okolje, saj stres pogosto poslabša govor.

Priporočamo vam tudi ogled posnetka dela oddaje Dobro jutro, RTV Slovenija in poslušanje oddaje Jezikanje Vala 202.

(Skupno 93 obiskov, današnjih obiskov 1)
Ta vnos je bil objavljen v Svetovalna služba. Zaznamek za trajno povezavo.