Osnova za sprejemanje dražljajev iz okolja so naša čutila. Preko njih spoznavamo okolje, obvladujemo nevarnosti, omogočajo nam razumevanje reakcij ljudi in vplivajo na naše razpoloženje.
Osebe s posebnimi potrebami imajo enaka čutila kot vsi drugi, razlika je le v tem, da moramo osebe z zmernimi in težjimi motnjami v duševnem razvoju naučiti, da na različna zaznavanja tudi ustrezno reagirajo.
V veliko pomoč pri učenju teh reakcij je multisenzorna soba ali snoezelen. SNOEZELEN je zloženka dveh nizozemskih besed, ki pomenita »vohati in umirjati«. Multisenzorna soba je prostor, kjer imajo učenci na razpolago pripomočke, ki delujejo predvsem na pet osnovnih človekovih čutil: vid, sluh, vonj, tip in ravnotežje.
V tem prostoru se učenci srečajo z različno svetlobo, svetlobnimi efekti, barvami, vzorci, zvoki, glasbo in vonji, v njej pridobivajo različne taktilne (čutne) in ravnotežnostne občutke. Soba je opremljena z vodno posteljo, povezano s hi-fi stolpom, ki povzroča vibracije postelje. Tako naprimer učenec doživlja glasbo preko sluha, z njo pa je povezan s celim telesom. Učinki takšne sobe so večplastni: izboljšuje se razpoloženje, pozornost, koncentracija in spomin, deluje sproščujoče, umirja, posledično zmanjšuje vedenjske težave ter na splošno izboljšuje kvaliteto življenja, kar je za učence s posebnimi potrebami še posebej pomembno.
Sobo smo opremili s pomočjo donacijskih sredstev naših pokroviteljev, Krke d.d., za kar se jim iskreno zahvaljujemo.
Vida Marolt, ravnateljica